Persbericht – 9. mei 2023

René Grupp wordt CEO van Sievert SE

De Raad van Commissarissen van Sievert SE heeft unaniem besloten om René Grupp met ingang van 1 juli 2023 te benoemen tot CEO van Sievert. Jens Günther, de huidige CEO, verlaat het bedrijf op eigen verzoek vervroegd op 30 juni 2023.

René Grupp (46) is bedrijfseconoom met ruim twintig jaar internationale beroepservaring in de bouwmaterialenindustrie, voornamelijk op het gebied van dakbedekkingssystemen. Meest recentelijk was hij directeur verkoop in Duitsland bij de BMI Group. René Grupp heeft ervaring kunnen opdoen met verschillende culturen en bedrijfsgroottes in de veranderende omgeving van de bedrijven Lafarge, Braas Monier en BMI. Sinds 2003 bekleedt hij functies met een internationale focus in de bouwmaterialenindustrie, met diepgaande inzichten in de Europese, Aziatische, Afrikaanse en Amerikaanse markten. René Grupp werkte onder meer drie jaar als Regional President BMI Asia, gevestigd in Kuala Lumpur, Maleisië.

“René Grupp is de ideale kandidaat om Sievert samen met ons team naar een nieuw, succesvol hoofdstuk te leiden – in een tijd waarin de bouwsector, vooral in Duitsland, voor aanzienlijke uitdagingen staat. René Grupp heeft een uitstekende staat van dienst op het gebied van verkoop en het stimuleren van nieuwe productideeën. De Sievert Groep ziet een groot groeipotentieel, vooral in Oost-Europa en Azië, dat onder leiding van René Grupp moet worden benut. René Grupp creëert een cultuur die innovatie bevordert, de productiviteit en prestaties verhoogt en waarin medewerkers zich verder kunnen ontwikkelen. “De traditie van Sievert als familiebedrijf is bijzonder belangrijk”, aldus Prof. Dr. Hans-Wolf Sievert, erevoorzitter van de Raad van Commissarissen van Sievert SE, en Prof. Dr. Norbert Winkeljohann, voorzitter van de raad van commissarissen van Sievert SE.

Sievert en Winkeljohann vervolgen: “Namens de gehele raad van commissarissen en ook namens de familie Sievert willen wij Jens Günther bedanken voor vijf jaar trouwe dienst aan Sievert. Tegenwoordig is Sievert een toonaangevend internationaal bedrijf in de bouwmaterialenindustrie. Jens Günther transformeerde het bedrijf en positioneerde het succesvol in de markt.” Onder leiding van Jens Günther werd de bedrijvengroep gestroomlijnd, werd de rechtsvorm gewijzigd in een Europese naamloze vennootschap met de afkorting SE (Societas Europaea) en werd Sievert opgericht. als overkoepelend en werkgeversmerk. Sievert beschouwt zichzelf als zeer goed gepositioneerd voor de toekomst, ondanks de huidige moeilijke marktomgeving.

Ontdek meer persberichten